Sportslig ledelse
Sportslig ledelse har mandat av styret i Gimse IL til å drive og drifte fotballavdelingen. Sertifiseringen som Kvalitetsklubb krever at klubben har en sportslig ledelse som har det operative hovedansvaret for den sportslige aktiviteten. En tydelig sportslig ledelse er avgjørende for å sikre kvaliteten i aktiviteten på feltet. Videre skal sportslig ledelse sikre implementering av sportslige planverk i klubben og bidra til at klubbens verdier, mål og visjon blir ivaretatt av klubben som helhet.
Rapporterer til styret i Gimse IL
Klubbens hovedkontakt til NFF Trøndelag
Organisere og lede møter for sportslig ledelse
Søknader (turneringer, fotballskoler, sammensatte lag, overårige)
Overordnet ansvar for utarbeidelse/videreutvikling av strategi og planer
Gjennomføre laglederforum før og etter sesongen – sørge for å informere og oppdatere laglederne
Deltagelse på klubbforum og andre relevante forum i regi NFF Trøndelag
Rapporterer til fotballeder
Utvikling og implementering av sportsplanen, samt andre retningslinjer for sportslig aktivitet – og at disse blir fulgt
Differensiering og hospitering
Oppfølging av klubbens kretslagsspillere i samspill med spillerutvikler i NFF Trøndelag og nominere spillere til sonesamlinger
Følge opp at alle lag har kvalifiserte trenere og utvikle den sportslige kompetansen i klubben
Årshjul
Deltagelse på klubbforum og andre relevante forum i regi NFF Trøndelag
Oppfølging av klubbens trenere i barnefotballen (6-10 år) på feltet
Arbeide aktivt for å fremme klubbens sportsplan
Bistå sportslig ledelse med gjennomføring av trenerforum iht. sportsplan
Motivere klubbens trenere til å gjennomføre trenerutdanning, samt følge opp klubbens kompetanseplan
Være en samtalepartner for sportslig ledelse knyttet til rekruttering av trenere
Avholde Grasrottrener delkurs 1 og 2 for trenere i klubben
Deltagelse på sportslige forum og andre relevante forum i regi NFF Trøndelag
Sikre FIKS-kompetansen til lagledere i ungdoms- og seniorfotballen
Sørge for at spillere er registrert og forsikret (aktivere/inaktivere spillere)
Sørge for at alle i klubben er registrert med riktig rolle og funksjoner
Påmelding av lag til serie, OBOS-cup og Trøndersk Mesterskap
Overganger
Treningstider/Hoopit
Være pådriver for å knytte elementene i Kvalitetsklubb til den daglige aktiviteten i klubben
Rapportering og utbedre eventuelle avvik fra kriteriesettet
Følge opp klubbens rekrutteringsplan for å sikre at nye årskull får en god start i klubben
Gjennomføre foreldremøter for nye årskull i samspill med fotballeder
Informere trenere og lagledere om seriespill og sonekvelder for 6-9-åringene
Klubbens kontakt opp imot skoler og barnehager i samspill med fotballeder
Deltagelse på barnefotballforum og andre relevante forum i regi NFF Trøndelag
Følge opp klubbens plan for dommerutvikling
Arrangere klubbdommerkurs og følge opp klubbdommere som er aktuelle for rekruttdommerkurs
Sørge for møteplasser til klubbens dommere - før og etter sesongen
Veilede klubbdommere i kamper - i samspill med ressursgruppe dommer
Klubbens kontakt til dommerutvikler i NFF Trøndelag
Deltagelse på dommerforum og andre relevante forum i regi NFF Trøndelag